Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-24, 13:22
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Äntligen bestämt mig

Tack för era svar! Blir verkligen nyfiken på den här byn Manolates så den måste jag ju bara besöka. Även vattenfallet ska jag försöka ta mig till, har jag tänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Några tips på vandringsleder på Samos.
1. SAMOS – PROFITIS ILIAS – SAMOS, 5,5 km, höjdskilnad 400 m.
2. KOKKARI – VOURLIOTES – MANOLATES -STAVRINIDES – AG. KONSTANTINOS, 17,5 km, höjdskilnad 600 m.
3. MESOKAMBOS – MYKALI – PSILI AMMOS – PALEOKASTRON – SAMOS, 15,4 km.
4. PANDROSOS – VOURLIOTES - KAMBOS, 18 km, uppåt 700 m höjdskilnad och 1100 m neråt.
5. KARLOVASSI – PALEO KARLOVASSI – KOSMADEO - POTAMI – KARLOVASSI, 21,5 km, höjdskilnad 600 m.
Man tar sig enklast med taxi från Pythagorion till startpunkterna. Med bussen måste man först ta sig till Samos Town (Vathi), och byta buss där (hamnar kanske vänta 2-3 timmar).
Rekommendera att du köper boken Sunflower Landscapes of Samos där det finns kartor och beskrivning på lederna. Det finns också hiking maps från Samos. Sök i bokhandeln i Pythagorion.
Undrar över två saker: finns den här boken Sunflower Landscapes of Samos att köpa i Sverige eller köper jag den på Samos?
Går det inga bussar alls till de olika byarna som nämns här, utan är det alltså tvunget att först åka till Vathi? Varför jag undrar är ju ifall det blir mycket dyrare att åka taxi än om man skulle ta buss?
Det är ju iof inget stort problem, det viktiga är ju vandringarna
Svara med citat