Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-16, 12:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vart reser du? Vart reser du inte?

Jag väljer ju självklart Tinos, en ö jag hittade efter ca 20 besök på andra ställen i Grekland. Tinos har allt jag vill ha av en ö, så lusten att åka till nya har rejält avtagit....Men återvända till vissa öar vill jag absolut...Tilos längtar jag tillbaks till, fastlandet med Aten och Peloponessos kommer jag alltid att återvända till nån gång emellanåt. Även Evia vill jag återse.
Kalymnos ska nog få ett återbesök och några nya öar blir det kanske också om hälsan och ekonomin tillåter, som Nissyros, Leros och Lesvos....Kythera vill jag också till. Kreta vill jag långsemestra på en höst som pensionär...
Skopelos och Parga har ju fått flera besök, men dit kommer jag inte att åka fler gånger, känner mig klar med dessa....likadant är det med Samos-Patmos, där jag har sett det jag vill se nu.
Öar jag aldrig varit på men aldrig längtat till heller är Santorini, Karpathos, Sifnos, Amorgos,Milos mfl...
men som sagt, Tinos minst en gång om året så länge jag bara kan ta mig dit, även med rollator, det kommer det att bli. Som andra åker till sin sommarstuga kommer jag att åka till "min" ö.

Lissi - snart där igen!
Svara med citat