Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-23, 13:15
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Sv: Ska man ta med sig handdukar?

Uppvuxen som jag är i hotellbranschen tycker jag inte alls det är konstigt att man har en sk fothandduk. På många pensionat och hotell finns det, som någon påpekar ovan, speciella golvhanddukar. De är ofta av lite tjockare kvalitet och/eller en annan färg. Samlas duschvattnet i en pöl inne på rummet, eller någon annanstans där det inte ska vara, är detta hotellägarens problem och INTE gästens. Kan ägaren inte lösa problemet får han tillhandahålla fler handdukar så att man kan gå torrskodd både i badrum och sovrum. Att ta med sig en duschskrapa på semestern skulle aldrig falla mig in, inte ens i Grekland!

Till Peter med familj skulle jag rekommendera att ta med strandhanddukar, gärna i en tunn kvalitet som tar liten plats i bagaget men suger upp mycket vätska. Jag brukar alltid ha med mig någon extra handduk som är sliten och så slänger jag den innan hemresa. Det finns för övrigt superlätta handdukar att ta med sig när man vandrar (i fjällen). De väger ingenting och suger upp massor av vatten.

Mia
Svara med citat