Sv: Att tälta, eller icke tälta?
När jag om min kompis för många år sedan gjorde vår första tågluff hamnade vi på Korfu. Vi hade då tältat oss genom Europa, och insåg att det var varmt i Grekland.
Att bo i tält innebär en del. När du vaknar på morgonen är luften slut och solen gassar rakt genom duken. Det är dessutom trångt, eftersom ni förmodligen inte bär på ett större tält och där inne ska dessutom ryggsäckarna stå. För att göra det extra negativt måste ni släpa på sovsäckar, vilket gör packningen både tyngre och mer otymplig.
Alternativ kan vara att bo i stugorna som finns på de olika campingplaterna. Jag förmodar att det finns sådana, och kanske också tält att låna?
Annars hade jag nog rekommenderat er att ta något billigt boende. Tror inte ni behöver förboka, om inte kraven är höga. Det blir ju alltid billigare att prata om priset på plats.
Jag önskar er lycka till och en fin semester.
PS: Är ni två ensamma tjejer kan det också vara lite vanskligt att tälta. Upplevde det under några tillfällen, då vi försökte gömma oss från "jobbiga" pojkar. (Fast det var då, för drygt 20 år sedan, phu!)
|