Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-11, 15:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...jo,sa bidde jag vaenligen nerkord till Uddevalla Central av bussige Leffe,ch tjakka biljett i Pressbyran alldeles breve station.Taget kom och avgick pa sekunden och Flygbussen skulle ga 12 minuter efter tagets ankomst.Hann laett intill port nr 21 och stod daer och sprakade (?) med en ungersk doktorand naer bussen kom in......men dorrarna oppnades inte, utan bussjaeveln korde helt sonika ivaeg.....Vi vevade med armarna genom glasrutan, och som ett under vaende bussen och kom tillbaka !!! Vikken tur, for den ungerska doktorandens boyfriend skulle komma med planet ganska prexxist efter bussens ankomst till Landvetter......
Vilket han gjorde, och jag var anyo ensam pa livets stig.....
Jag fixade en vagn, for ryggan vaegde ca 24 kg och den lilla ryggan runt 12, plus mandolan....sa det var en hel del att slaepa pa.......
Somnade en timme mellan 2 och 3, sen var jag vaken. Lyckades krangla mej igenom incheckningen,dels genom att omdisponera de tre lagrade praestostarna som jag envisas att medtaga, men den charmanta damen genomskadade mej, sa jag fick vassego vaega alltihop samtidigt.....Daer stod jag med lang naesa, men sa fragade hon hur laenge jag skulle va borta, och naer jag sa fem vekker, sa mjuknade hon och laet mej passera......
Planet skulle ga 06.35 men p.g.a grekiskt strul kom vi ivaeg en timme senare.....Planet var fullt av barn och det var ett jaevla rantande fram o tillbaka....Typiskt nog satt jag vid gangen, haha....Som tur var hade jag oronpropparna med, sa jag drog jackan over huvve a sov sa mykke jag kunde......
Vi landade galant och jag kom med bussen till stan direkt. Naer vi kom till bussgatan ringde jag Mango, men Dimitri sov, sa jag haengde pa mej de ca 35 kg packning och knallade till Mango i 28 graders vaerme pa ren envishet......
Nu sitter jag och degar pa Mango efter lite mat (Riittas goa rester) och haver busat lite me ungarna,samt bankat lite mandola........
Fridens liljor....
Mikke
Svara med citat