Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-15, 20:34
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pigadia+tack/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Det er menneskene og stemningen som trekker.
Jag eftersträvar inte att det här ska bli något munhuggeri om Karpathos, för precis som du säger är smaken olika - och tur är ju det! Men jag har länge tyckt att beskrivningen av Karpathos har blivit ganska ensidig här i forumet, och när nu frågan kom upp igen, så... tja, då känns det som om det vore på sin plats att visa att det faktiskt finns olika syn på saken, även bland oss som lovordat Karpathos många gånger.

Jag menar att jag mött lika vänliga och gästfria människor på många andra ställen i Grekland och att stämningen på Karpathos inte alls skiljer sig nämnvärt från jämförbara öar.

Detsamma med maten som många lovordar där. Visst, den är jättegod, men det finns snabbt tillagade turistmenyer även på Pigadia - och det finns jättegod mat på många andra ställen i Grekland.

Och så Pelagos då. Det var jättetrevligt att vara där ett par kvällar. Men redan tredje och fjärde kvällen kände jag att det blev alldeles för enahanda för mig, med samma musik om och om igen. Dessutom var maten inte speciellt märkvärdig där, men det löste vi genom att äta någon annanstans innan vi gick dit.

För övrigt går väl inte att hitta någon fulare stad än Pigadia på någon annan ö??
Svara med citat