SVAR TILL "annron"
( "klippte och klistrade" istället för att svara direkt, fick felmeddelande)
Jag skulle gärna se Santo Wines, Michalakis, Gaia Estate, Lyrakakis och Tsantali.
Tsantali har varit representerade med ett antal kvalitetsviner i Sverige till för ett par år sedan, vet ej varför de inte finns här längre. Synd, riktigt bra viner!
Lyrarakis har ett par viner med i beställningssortimentet nu. Jag har beställt det röda som finns tillgängligt, vet inte när jag får tillfälle att prova det, kommer att ha det hemma nästa vecka (har inte hämtat beställningen i butiken ännu). Tillverkaren finns på Kreta har jag förstått.
"Vinerna blir alltid dyrare när de ligger i beställningssortimentet."
Hur menar du här? Vad jag har förstått är beställningsvinerna enbart en "förmedling" av ett gemensamt sortiment där Sveriges importörer får ut valda viner som kan beställas utan kostnadspålägg av annat än de kostnader importören själv har för att de kan lagerhålla dem här. Systembolaget testar inte dessa viner och tar heller inget ansvar för dem. Har för mig att man som kund inte heller har returrätt eller möjlighet till reklamation då Systembolaget inte är importör = ansvarig.
Hasse
(brukar kunna svara på inlägg "normal väg")