Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-02, 13:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa till Grekland 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Även om turismen ökat till Grekland har många små resmål dit charter inte går förlorat turister och en del har tvingats sänka priset på sina rum.
De som inte känner till Grekland och är vana att resa dit påverkas av alla strejker och den oordning som landet visar upp. Resultatet av det kommer vi att se nästa år.
Emigrationen ökar kraftigt och troligtvis är det de med mest resurser som lämnar landet. Sannolikheten att de kommer att återvända till sitt hemland under de närmaste åren är obefintlig.
Eva
Många jag pratade med på Tinos var oroliga inför nästa år då många greker, som nu kommer regelbundet dit inte kommer att ha råd med semester nästa år. Skatter, mat och krogpriser höjs men priset på boende sänks för att locka turister och den ekvaitionen går inte ihop för de som lever av turismen.Dessutom tror jag att Grekland p g a alla strejker och oroande varsel om strejker kommer att förlora många båtluffande resenärer. Det är svårt att planera en månadslång resa i arkipelagen om man ska ha oro för att båtar eller flyg, eller taxi eller buss inte ska gå när man behöver dessa transporter.
Charterturismem tror jag inte drabbas på samma sätt....
Jämfört med i påskas var allt dyrare på Tinos nu. Maten i affärerna, på tavernorna samt biljettpriser. Nästan 55 euro för snabbåten ut på söndagen från Rafina, den enda båt som fanns i rimlig avgångstid.

Lissi
Svara med citat