Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-03, 08:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa till Grekland 2012

Restaurangbesöken är fortfarande mycket billigare än hemma...men denna gång på Tinos så åt jag en fetasallad för 7.5 € den dyraste nånsin och för första gången hamnade jag på en restaurang där det var olika menyer för utländska turister och greker. På den meny jag fick så fanns inte de sidorna med husets vin i karaff och glas utan endast en sida med flaskviner där den billigaste kostade 20 €. Jag kände en vag aning att något inte stämde då kyparen varit väldigt noga med vilken meny jag skulle ha så jag norpade grannbordets där det satt greker och såg att den menyn hade flera sidor med drycker.
Jag beställde ett glas vin och det var ett riktigt gott vin i stort glas för 3 €. Maten var jättegod men fler besök blir det inte....Gillar inte den stilen.

T o m på min favoritrestaurang på Tinos hade det "räknats" fel på några euro på en redan låg skitsumma för maten men jag blir sur i alla fall för där är jag väldigt noga med bra dricks och jag har gett stället många gäster. Det är tredje gången det händer och antingen är de dåliga på huvudräkning på skrivna kvittot som är det enda man får (om man ber om det) eller så är det ett sätt att under hela säsongen ta en eller två € mer på alla notor...Det blir pengar!
Dessutom blev jag för första gången i en supermarket i Artemisia på fastlandet utsatt för ett fult försök att ge alldeles för lite tillbaks på växlingen av en 50€ sedel. Detta upptäckte jag givetvis och sa ifrån att hon nog skulle akta sig för sånt om hon ville att turister skulle handla där.
Sånt har aldrig hänt förr, men "rika" turister kanske är ett lätt byte nu för lite extra fiffel?

Lissi - något konfunderad
Svara med citat