Mondag 3 okt.
Igar kom jag inte till stan, utan bidde kvar pa Garden Villa och klippte palmer. Man star pa marken med en lang stang med en sag laengst ut och sen sagar man. Sen gaeller det att hoppa undan naer grenarna kommer ramlandes, for laengst in sitter det ett antal laaaanga och vassa taggar......och dom vill man gaerna undvika. Dock blir det ett och annat stick, hur forsiktig man aer......Det tar sin rundliga tid, och Andreas vill att jag ska klippa palmerna sa att dom ser ut som ananas-frukter, d.v.s att de kvarvarande bladen ska liksom sta upp......Det kanske blir ett 40-tal blad pa varje palm som ska ner. Allt detta tar tid och sen ska bladen slaepas till ett tomt staelle i traegarn, daer dom sen ska eldas upp vid tillfaelle.....Det blir ett vaeldigt slaepande,sa naesta ar ska jag ta med en liten plastpresenning, ca 3 x 3 m som man kan laegga allt annat som palmen slaepper ner och sen slaepa hela paketet dit det skalll... Alltid kommer man peau nat som skulle kunna gora jobbet lite enklare.....
Nu har jag tagit en liten paus i slaepandet och sitter pa Zephyros och skriver. Det aer lite molnigt idag, och daermed lite svalare. Jag ska borja kika efter biljetter hem, och aer den nan pa Kalimera som har nat tips, sa skriv ett pm till mej, for man hinner ju inte kolla alla mojligheter ensam....
For ovrigt maerks det att turisterna borjar laemna on. Pelagos aer vel ett av staellena daer det aer folk, men aeven daer aer det allt mindre maenniskor om kvaellarna, och dom ska staenga den 8 oktober, saeger Chroni. Det har gatt bra for dom sa nu kan vi med saekerhet veta att dom oppnar naesta ar ockso. Da blir det visst 10-arsjubileum.....
Hoppas dom spelar in en Pelagos-cd da, det vore ju passande.....
Nu ska jag leta biljetter hem till Svedala....

Hall tummarna......
Mikke