Till Grekland 2012 eller inte, ja det är ju en fråga man nu ställer sig. När det gäller mig personligen säger jag gärna JA, men hur det blir beror också mycket på de människor jag ska resa med (vilket ännu är oklart). De jag rest med de senaste tre åren är tvekande. Det har talats om Kroatien osv. I det här skedet vet jag visserligen inte om jag överhuvudtaget har möjlighet att resa någonstans så att boka nu är omöjligt. Vanligtvis vill jag boka så tidigt som möjligt eftersom jag helt enkelt inte kan låta bli.

Men nu känns det inte så viktigt, nej, jag tycker att det faktiskt känns bra att inte behöva bestämma sig ännu. Mycket kommer att hända i Grekland nu i höst och på vintern/våren vet vi nog mycket mera. Strejka kan de ju inte i evigheter, men man får bara hoppas att det inte blir värre oroligheter. Men om jag skulle boka nu skulle jag välja att flyga direkt till en ö, charter eller flygstol beroende på omständigheterna. Aten skulle jag nog helst undvika. Framför allt känner jag mig sorgsen inför Greklands situation, visst får de "skylla sig själv", men så svartvitt kan man ju trots allt inte se på situationen.
/ Anne