.....onsdag 5 okt.
Idag vaknade jag tidigt och kom upp vid 10-tiden. Sen hade jag en soppfrukost med kaffe och satte mej att teckna pa bilden till Yannis. Det visade sej svarare aen jag trodde, for att kunna se ordentligt pa den lilla skaermen pa kameran och sen rita av det pa papper,var inte helt enkelt,sa jag beslot mej for att sticka upp till Yannis i hans motorverkstad i Vroutsas och beraetta att jag gor klar teckningen hemma istaellet.
Da kom Rolf och da gjorde jag mer kaffe, for han gillar min starka version.....
Naer Roffe laemnat mej efter nan timme, sa var det dags att dels laemna tillbaka den kombinerade radion och cd-spelarn som jag brukar lana av Mimis, och efter det till tandlaekaren Dimitris Spanos. Ingen va hemma hos Mimis, sa jag staellde den uttafor dorrn.
Hos tandlaekaren blidde jag sittnas en stund, sa jag tog fram mandolan och spelade lite for hans sekreterare ( hon aer fran Stes) och en annan patient, det var skojigt, och antagligen ngt ovanligt att patienterna lirar musik i vaentrummet, haha.....
Sen fick jag komma in och Spanos satte dit min krona.Det gick pa ett kick, sa nu har jag en helt ny tand,vikken lyx !!! Och inte bidde det saerskilt dyrt heller.......Nu har jag ju varit patient hos honom i flera ar, sa jag far rabatt. Vill nan veta vad det kostade sa far ni skicka ett pm.....
Sen stannade jag till hos Thanasis pa MotoCarpathos, och da dok Ove fran Karlstad upp.....
Det var naemligen sa haer att igar naer jag gick forbi Akropolis for att ta ut lite pengar, sa horde jag nan ropa Mikke, och naer jag kikade sa satt Lisa och Ove daer och vinkade.....
Och varfor var det sa underligt da??? Jo, dom bor tvaers over gatan hemma pa Lamberget i Karlstad och jag hade inte en susning om att dom var peau on..... Se det var en redig overraskning !!! Dom kom till Pelagos senare i gar kvaell och bidde kvar ett bra tag.....
Hursomhelst, Ove kom knallade med kaffebrod peau vaeg upp till mej pa Garden Villa, men sag mej hos Thanasis, sa vi akte upp och fikade. Sen fick han folja med upp till Yannis i Vroutsas och daerifran foro vi vidare till Amopi, daer jag fotade Yannis veranda, for han vill att det ska synas pa teckningen.
Han gor iordning Minas gamla moppe/scooter till mej i april, sa da har jag en egen,trallala....

Sen hur man gor med forsaekring och sant, far vi ta deau.....Funkar det inte, sa saeljer jag den.
Nu har jag laemnat av Ove pa Sunrise hotell och sitter nu pa Zephyros.Det aer lugnt och inget folk runt poolen,bara jag och Andreas.......
Imorrn gar faerjan vid halv tolv och jag borde vara pa Rhodos vid halv fem,femtiden. Har jag tur sa kommer Panayotis fran Rhodos Youth Hostel och hemtar mej, for Prevelis stannar allra laengst bort.
Nu ska jag hjaelpa Andreas med nat....
Mikke