Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-07, 11:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

fredag 7 okt.
Ja, Karin, vem vet, men eftersom det brinner deau och deau sa borde aterplantering vara taemligen aktuellt, annars blir det ju vinderosion,etc och ytlagret av jord torkar och forsvinnner med tiden....sa skogsbruk i Grekland aer nog en viktig del av framtiden.Zoe, som tjen heter, var inne pa sitt andra ar och hoppas komma tillbaka till Karpathos naer hon aer klar med studierna.....
Det aer fullt peau Mango, so jag bor som sagt peau vandrarhemmet,daer jag bott tidigare manga ganger.Trevligt nog sa atersag jag killen fran Newcastle, England, James Bond. HAn bor ocksa daer och har redan borjat jobba som malare....
Han var med peau baten Prevelis naer jag for fran Rhodos till Karpathos 14 september, men han fortsatte till Heraklion, Kreta och aer nu tillbax peau Rhodos och blir nog kvar ett tag,verkar det som.
Det aer ovanligt mycket turister kvar haer, och forra aret var det klart mindre. Sitter nu peau Mango, och det aer fullt med folk i pergolan och alla rummen aer bokade. Vaedret aerfint med labra brisar och kanske 24 grader. Jag ska ta och knalla ner till hamnen och leta reda peau Panayotis, som tillsammans med en gaest har gatt ner for att fiska pa en liten udde i norra delen av hamnen.......
Naer jag kom upp vid 10-tiden,sa bjod jag peau svenskt kaffe,for jag har med mej ett halvt paket Lofbergs Lila och nagra Melitta-filter. Det fanns inga plastgrejer att saetta papperet i, men jag tillverkade ett av en aluminiumlada,och bjod Caliope, James Bond och ett italienskt par fran Bolzano pa redigt starkt svensk fika.....inge knussel me kaffe i filtret,haha.....

Mikke
Svara med citat