Ämne: Dött forum?
Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-07, 12:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Beror kanske på att det finns så mycket annat på internet...
...Kanske är det också så att det som skrivs faktiskt inte intresserar så många längre. Blir lätt upprepningar vilket jag också erkänner att jag bidrar med.
Så kan det med stor säkerhet vara. Jag hänger förutom på Kalimera även på Facebook, Google+ och Twitter. Sen är jag medlem i ett tiotal andra forum, som man besöker med olika stor frekvens.
Sen ska man ju inte glömma att designen och tekniken som används på communitys idag, är vida bättre design och överlägsen funktionalitet, om man jämför med Kalimera. Här har eg inte hänt så mycket på de senaste 10 åren. Då fanns ju inga iPhones, iPads och få hade notebooks. WLAN ska vi bara inte tala om. Webbplatser som Youtube och Facebook fanns inte ens. Google var mest för IT-nördar.
Så ser världen ut idag. Hjulen rullar snabbare och människor förväntar sig omedelbar respons och bekräftelse. Här på Kalimera kan det ta dagar innan man får svar på en fråga, medans det på twitter betraktas som gammal skåpmat om inlägget är från igår.
Vi ska heller inte glömma att medelåldern på detta forum är ganska hög. Ingenting som lockar en yngre publik, så det är kanske inte så konstigt att nyrekryteringen går lite trögt.

/Netwolf - Uppkopplad för det mesta
Svara med citat