Ämne: Min favoritö
Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-16, 17:10
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Min favoritö

Nej, det tror jag inte att det gör. De kriterier du beskriver, kan jag applicera på samtliga grekiska öar jag har besökt hittills. Jag har dessutom trivts som en gris överallt... Och jag är övertygad om att detta finns på massor av andra ställen, både bland de grekiska öarna och på fastlandet. Det som gör att man återvänder till ett visst ställe är säkert mycket olika från person till person.

I vårt fall var det kanske slumpen (personifierad som Mikke ) som gjorde att vi fastnade. Men det är inte sagt att vi kommer att bli kvar på Karpathos i tid och evighet, det kanske är ett övergående stadium, och det finns mycket kvar som jag vill hinna se.

Dessutom tror jag att man söker olika saker i olika stadier av livet. Som tonåring skulle jag säkert ha tyckt att partylivet på öar som Rhodos och Kos - för att bara ta några exempel - var det mest maxade man kunde få uppleva. Nu skulle jag inte stå ut med det. Jag tycker så illa om det, att jag till och med har svårt att tänka mig att återvända till Kalymnos, eftersom man då först måste trängas med alla fulla ungdomar på planet till Kos... I alla fall var det så när vi åkte dit, och det är en erfarenhet som har stannat kvar i minnet. Ack ja, man börjar bli gammal...

Men visst är det väl bra att vi alla för det första söker olika saker, och för det andra kan hitta det vi söker NÅGONSTANS i den grekiska övärlden? Så vi kan sprida ut oss lite, och inte alla samlas på samma strand...

Karin
Svara med citat