Sv: Kraftiga förseningar
Nu kanske jag sticker ut hakan. Och vi är inte småbarnsföräldrar utan ett pensionerat par, fria från arbete och andra bekymmer. Det utgör en viss skillnad.Vi gör alltid det bästa av tillvaron.
Vi har varit med om färjekatastrofer, isländska rökmoln, taxistrejker och likaså dito flygledarstrejker.
Min resa hem från Shengdo till Umeå förra året tog 36 timmar, varav hälften tillbringades på 4 flygplatser och hälften på flygplan. Utan att kunna sova! Och jag må säga att det var skönare att sitta på en flygplats än på en trång passagerarstol på flygplanet. Därför har vi inga tankar på att åka till ett sommarparadis långt från Sverige. Grekland är alltid i våra tankar... Alla problem löser ju sig.
Ibland kan ju informationen på flygplatsen vara dålig angående förseningar. Men jag tycker att grekiska flygplatser har förbättrat sig. I alla fall när det gäller regulljärflyg.
Så nu letar vi efter lämtliga biljetter för maj-juni nästa år. Vi längtar efter alla våra vänner. December- januariiresan är ju redan fixad.
Birgitta.
|