De förmedlar ju bara biljetterna...
Kollade just supersavertravels FAQ:
Citat:
Hur vet jag om mitt flyg är inställt?
Du kan titta på flygplatsernas egna hemsidor eller flygbolagens egna hemsidor för att finna information om ditt flyg är inställt eller inte. Via de vanliga nyhetsmedierna finns det ibland också en del information om vad som händer.
Tänk på att om flyget är inställt är det i de flesta fall inte någon idé att åka till flygplatsen. Det är bättre att först få information från ditt flygbolag om vad som gäller för din resa innan du ger dig ut till flygplatsen.
Får jag pengar tillbaka om mitt flyg blir inställt?
Du behöver kontakta oss för att få information om du får pengar tillbaka från flygbolaget när ditt flyg blivit inställt.
Vi kan hjälpa dig att göra en återbetalningsansökan till flygbolaget. När vi har fått bekräftat från flygbolaget att de kommer att återbetala pengar till dig för flygbiljettens kostnad återbetalar vi dig mot en hanteringskostnad som vi tar ut. Eventuell återbetalning kommer att sättas tillbaka till det kort som du betalade resan med. Har du betalat via direktbanksbetalning behöver du meddela oss din bank, ditt clearing/kontonummer samt kontoinnehavare.
Notera att det tar mellan 4-16 veckor att få sin eventuella återbetalning. Återbetalningstiderna är avhängiga av leverantörernas hanteringstider och dessa kan vi inte påverka så vi reserverar oss för eventuella förseningar.
Mer information...
Vem ställer jag ersättningskrav till om jag vill göra det?
Detta gör du direkt till flygbolaget. Tyvärr är det sällan att flygbolagen ersätter någonting mer än själva flygresan.
|
De hänvisar alltså hela tiden till flygbolagen. Det är ju också de som har förstahandsinfo om inställda/uppskjutna flyg.