Citat:
Ursprungligen postat av kimmen
Nja... jag tycker det förekommer titt som tätt att folk skriver hur "viktigt det är att åka till Grekland och spendera pengar där för att hjälpa grekerna ekonomiskt så gott man kan".
Nej, inte så mycket just i denna tråd (ännu). Det hänger ihop lite med svaret ovan. Det är mer än en gång man läser saker som "jag åker minsann till Grekland XX gånger i år, man vill ju inte svika grekerna".
Detta är min uppfattning...
/kimmen
|
Kimmen; i mitt fall är det i alla fall bara ett skämtsamt sätt att "försvara" att man åker dit 4 ggr samma år....men just nu har det blivit så väldigt allvarligt på Kalimera att man inte vågar ens antyda ett skämt, för det tas på gruvligt allvar och får lätt en annan innebörd än det är menat...men även om det inte är skämt : Hur kan jag som svensk som älskar Grekland göra något bättre än att fortsätta att åka dit? Är det dåligt för grekerna?? Är jag en superegoist som åker dit bara för att jag älskar landets natur, människorna där, klimatet, maten osv och inte gör annat än att lägga många, många tusentals kronor där varje år. Några greker får ju ändå glädje av mina pengar samtidigt som jag helt egoistiskt njuter där
Lissi