Citat:
Ursprungligen postat av Marianne
Men Lena, när du skrev ”Vad är det värsta som kan hända mig?” så nämner du konkurs, strejker och höjda priser. Det är väl inte det värsta som kan hända dig, du ska nog komma hem!
Det värsta är det som Inkfish kommer in på, ökad kriminalitet, oroligheter och protester pga nedskärningar och arbetslöshet, ett sönderslitet Grekland.
När du skriver att du oroats av alla som skriver att de avvaktar eller väljer annat resmål, men respekterar allas val, hänger det inte riktigt ihop för mig.
De som har behov av att boka nu, gör ju det. Det är härligt att drömma och ha något att se fram emot. Men det som oroar mig, det är hur krisen kommer att påverka det Grekland, som vi alltid älskat men som troligen inte kommer att vara det samma Grekland framöver. Det vet vi mer om "imorgon" (eller nästa år) än idag, därför följer vi situationen och avvaktar med att drömma om att nästa semester i Grekland ska bli "precis som vanligt".
|
Ja, just det när jag skrev, "vad är det värsta som kan hända mig?" var det en fråga. De följande uppräkningarna (konkurs?, strejker? etc) har också frågetecken efter sig!
När det gäller min oro har jag redan förklarat hur jag menar. Jag citerar mig själv;
"Att jag har oroats över andras beslut handlar inte om att jag tycker att de har gjort fel val, utan att jag själv har oroats, om jag ska besluta mig för att åka till Grekland i sommar, eller inte."
För övrigt delar jag Dina synpunkter och hoppas att ingen uppfattar att jag mästrar, det har i alla fall inte varit min mening!
/Lena