Sv: Ni som flyger med med Ryan Air ...
Haha ja den där iden om toalettavgift + ståplats är ju onekligen roande. Säga vad man vill men ägaren till Ryan air kan sin konst att skapa rubriker och få den publicitet han vill ha, dock mycket snack och liten verkstad verkar det som än så länge. Vad det gäller porr behöver ju den som har tankar på detta inte vänta på Ryan air utan kan snabbt boka en biljett med Norwegian som erbjuder gratis wifii, måste dock vara en modig passagerare som kan tänka sig att den vägen vandra i sällskap av andra. Kan tänka mig att andra bolag såsom sas, lufthansa, mfl snart eller redan har den tjänsten att erbjuda...?
Jag tycker det är tråkigt om Ryan air kör en ful personalpolitik och gör allt för att suga så mycket pengar som möjligt ur resenärerna men de gör det öppet och utan att hymla om det, alltså lätt att välja bort om man så känner för det och har råd att åka med ett annat bolag. Ska man prata moraliska aspekter bör man i mitt tycke dock fundera ett par extra gånger innan man väljer resmål dit man åker med "justa" flygbolag. Är prostitution lagligt, hur ser porrindustrin ut (tex thailand), vad har den svartarbetande albanen i lön, som arbetar 14 timmar om dagen i köket på restaurangen där du äter, och utan några som helst lagliga papper, hur set ut på landets häkten, flyktingppolitken etc etc...Hur man än vrider och vänder på det kommer man alltid gynna fel person i slutändan, tyvärr...
|