Sv: Zephyros village eller Meltemi ?
Hei.
Karpathos er øya over alle øyer for meg og min mann. Vi har imidlertid tatt inn over oss at ferie som voksne og som besteforeldre med barn og barnebarn er to forskjellige ting. Vi liker heller ikke de fine hotellene, men angrer ikke på at vi valgte et Sun Family alternativ. Her var barna veldig trygge.
Det er ikke sånn at Karpathos ikke egner seg for barn, men det er altså begrenset med barnebasseng på hotellene, av en eller annen grunn.
Jeg er også enig i at f.eks. Amopi jo er et veldig fint alternativ, og hvis man ikke tenker seg å gå ut så mye på kvelden, kan det vel være fint å sitte på balkongen der også. Bor man i Pigadia har man jo nærme til alt.
Når det så gjelder trafikken på Kreta, så var den faktisk mindre der vi bodde ved Crissi Akti enn jeg vil si den er på Karpathos, så det kan være veldig forskjellig.
Ikke syns jeg vel Kreta er så forferdelig mye mer turist enn Karpathos heller, det spørs hvor man reiser. Alle lever de jo av oss turister. Men det er en annen diskusjon, som jeg ikke skal delta i.
God ferie uansett hvor dere drar.
Pelagia.
|