Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-30, 17:53
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Tack till alla

Tack till alla som har följt med på min hörna.

Julen var mycket lugn i Chania. Julaftonen var som en vanlig lördag. Söndagen innan var någon slags "skyltsöndag" med många söndagsflanörer i finaste kläder.
På Juldagsmorgon kom barn och ungdomar och knackade på i husen och spelade med trianglar (ett musikinstrument) , något jag aldrig sett förut.

Min finaste julklapp i år var skarpsynen tillbaka - min sista dimsyn togs bort av en gatu-oftamolog här i Chania. Jag tröttnade på att vänta på blankett E121 (för anslutning till IKA) - men den kom faktiskt idag - och klampade in hos läkaren straxt före Jul, och igår var det klart. Det kostade inte mer än när jag tog bort sjöborretaggarna hos en privat läkare förra sommaren.

Idag har solen lyst extra fint eftet några dagar med dåligt väder. Som Monica P påpekade så känner man redan - och ser - hur solen ändrar sin bana.
Och jag har gått omkring, och suttit, i mina vanliga "livsmiljöer" och njutit av hur tydligt jag åter ser allting, vilken ljusstyrka och så mycket detaljer i en öververklig verklighet i dag dan före Nyårsafton.
En upplevelse som båtar för en extra positiv livssyn inför år 2012.