Citat:
Ursprungligen postat av mouche
Og dette er vel nettop for å dekke den 10% (poeng) økning i momsen fra 13 til 23% som ble innført 1.september? Billigere å gjøre det på denne måten enn å trykke opp nye menyer kanskje.
|
Det var vad vi tänkte också och det blev även tydligt VAD ökningen berodde på, en ökning som ändå är försumbar för oss turister.....Vi är lika förvånade var gång i Grekland hur billigt det fortfarande är...men för grekerna med kanske halva lönen blir det dyrt.....men jag tror faktiskt att det förekommer "dubbla" menyer ibland....vi har sett någon gång att det hämtats meny från annan plats när vi kommit

ser kanske inte så snyggt ut , men det har man fått "bjuda" på! Totalsumman har ändå blivit billigare än hemma, och
helt säkra har vi ju inte varit heller.....
På Tinos sist på ett ställe fick jag dock ABSOLUT en annan meny att beställa från än vad grekerna vid bordet bredvid hade. Det såg jag när jag lånade deras meny sedan jag gjort min beställning....Där tappade de ju helt klart en kund som annars gärna återkommit, för maten var god. Det måste ju i så fall vara bättre att dra av från notan direkt till greker än att ha dubbla menyer.
Lissi