Lördag 14 Januari. Umeå
Ja, här sitta vi i huset med snödrivorna utanför i väntan på vårt incheckade men saknade bagage. Så här långt (18.50) icke en skymt av våra väskor. Detta oaktat damen på SAS-info vid Arlanda utlovade att våra väskor skulle anlända under lördagens eftermiddag.
Alltnog, vi fattade telefonen att vid lunchtid kontakta "SAS Baggage Service Contact". Telefonkö; Ni är nummer två i kön! Efter trettio minuter alltfort nr två i kön. Vi gav upp.
Gick vi in på SAS hemsida med förlorat bagage kunde vi skåda att bagaget nu anlänt till rätt destination och var under distribution.... Det var klockan 12.00 idag. Månne bagaget ska forslas med ren och ackja hit till Mariedal??
Arne skickade ett epostmeddelande till SAS Info center med överskriften
"Jesus till duvomånglarna i templet; I haven gort det till en rövarkula"
Så en väldig salva om att sitta i telefonkö 30 minuter på plats två och ändå ej komma fram till Skandinaviens näst största flygbolag. Därtill en hovsam, ehuru svaleldoftande förfrågan varför SAS ej svarar på epost!
Sitta kantänka endast en bolagstjänsteman allena på dammigt kontor att svara på samtliga skandinaviska reklamationer?? En strukturrationalisering värd namnet i så fall...
Arne och Birgitta
|