Sv: Avatar
Poängen är väl att var och en ska ha sin fulla rätt att VÄLJA hur h*n vill presentera sig och vilken risk h*n vill ta. Och att ingen ska ha åsikter om det, eller uppmana alla att göra på ett visst sätt.
Jag väljer oftast också att tro på det goda hos alla här, även om jag vet att verkligheten inte är så okomplicerad.
Jag har däremot valt att aldrig säga mitt efternamn i forumet, av den enkla andledningen att jag vet att jag är den enda i världen som heter som jag - och OM nån idiot skulle få för sig att vilja mig något ont, så är det med eniros och andras hjälp mycket lätt att hitta inte bara mina tel.nr och epostadress, utan även hem till mig.
Ett par gånger har jag faktiskt blivit omnämnd i forumet med efternamn och båda gångerna var jag på väg att be Janne ta bort inläggen - men sen sket jag i det, med känslan av att det trots allt kändes lite onödigt nipprigt...
Fast jag tycker egentligen att man borde tänka på att inte skriva ut andras för- och efternamn i forumet. Och kanske inte sitt eget heller - särskilt nu när vi fått höra vad EvaL utsatts för.
|