Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria
Mycket intressant! Vi var på Lesvos, Agios Isidoros i augusti 2011 och upplevde då att exempelvis nedskräpning var på ungefär samma nivå som i Georgioupoli på Kreta för 10 år sedan! Stranden i byn hade Blue Flag och full med fimpar och annat skräp. Gamla fabriksskelett var en ganska vanlig syn!
Toaletten var två stinkande bås med hål i golvet och handikappvänligheten lika med noll. Vattnet var klart och fint, såvitt vi kunde se!
Det är härligt om det pågår ett miljöförbättringsprogram. Det verkar behövas!
Lena
|
Har ingen aning om det pågår något miljöförbättringsarbete i Agios Isidoros.Jag har också varit där och tror jag har med några av fabriksskeletten i mitt resebrev. Däremot såg vi inga fimpar på stranden och vi tittade noga eftersom vi hade med en 1,5 åring. Några ståtoaletter såg jag inte heller till. Vi bodde på Acrogiali alldeles vid havet och det är ett litet välskött ställe med en underbar värdfamilj. Vi bokade själva och åkte inte charter.
Personligen gillar jag Molivos mycket mer. Det ekoturistföretag jag läst om på Lesbos tror jag höll till i Skala Eressos området. Lesbos är en ö med stort djur och fågelliv och mycket varierad natur.
Ekoturismen på Chios har Janne skrivit en del om. Han har säkert länkar till de här företagen om du är intresserad.
Trådstartaren får ursäkta utvikningen.
Eva