Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-02, 23:28
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hyra en egen badbåt?

...jag har under årens lopp vid flera tillfällen befarit havet vid Karpathos....;-D
Först var det en Optimistjolle, sen blev det en del seglat(och vurpat) med Laser,ety några år fanns det en liten segelklubb i Pigadia, och sist var jag ute alldeles själver med en plastbåt som Andreas Diakidis på Zephyros fått av stenmålaren Sotiris, och som hade en 4-hästars utombordare.Båten målade jag och gjorde iordning lite si så där.....
Med hjälp av ett glatt gäng snälla(och starka) holländare, som var gäster på Zephyros, släpade vi ner den ohemult tunga,fast rätt lilla, plastbåten från Zephyros parkering och ner tll stranden....
Där fick jag igång motorn utan problem, och puttrade sedan iväg(iförd från Sverige medförd flytväst..) bortåt generatorstationen. Båten visade sig tyvärr dock ohemult rank, så jag fick sitta VÄLDIGT stilla.....Nå, jag kunde/ville/borde väl inte vända om så snart utan att skämmas, utan guppade rankt iväg bortom generatornstationen och lyckades ta mej till några av grottorna som endast är åtkomliga från sjösidan....
.Inte för att jag åkte in, men en gång så var jag och Mimis inne i en av dom med hans segeljolle.
Hursomhelst, efter lite tittande och fotande, så for jag åter mot stranden nedanför Zephyros/Limanaki, och så släpade vi upp båten igen,och där ligger den än,tror jag.....
Jag har aldrig sett nån som hyrt ut båtar vid Pigadiastranden, det är verkar finnas ganska lite båtar av fritidskaraktär där.
Som jag vet så äger "min" tandläkare en kabinbåt av dylik typ, men det är visst ytterst sällan han är ute. English Jon har en alu-båt, en Buster, men den står på land sen några år.
Däremot har jag nog sett några trampbåtar liggandes på stranden innnan Constantinos Palace byggdes.
Men endera dan kanske det finns nån som hyr ut flytetyg av nåt slag, man vet ju aldrig,så fortsätt kolla och leta.
Jag åker förhoppningsvis ner i April, så jag ska hålla ögonen öppna.....
Mikke
Svara med citat