Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-20, 01:54
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Kreta med småbarn april/maj??

Citat:
Ursprungligen postat av Kerstinlovesgreece Visa inlägg
... nära till bad (helst sandstrand) och affärer (inga stora stråk alltså). ..Kerstin
I Stalos hittar ni allt ni behöver för en avkopplande och skön semester. Jag håller hårt på Stalos och Agia Marina, men även Agios Apostolis skulle kunna passa er om det inte är shopping och uteliv ni söker.

I Stalos har ni nära till en fantastisk strand, nära till både Platanias och Chania, nära till små unika tavernor uppe i "bergen" och ändå är det en lugn lite by med mestadels lokalbefolkning.

Håll er till hotell på stranden, så slipper ni korsa vår "E4" i onödan. Huvudgatan längst kusten ÄR faktiskt vår gamla riksväg, därav trafiken. Nu i vinter monteras trafikljus till höger och vänster för att dämpa trafikbördan och leda den upp till nya riksvägen, men jag vet inte om arbetet kommer att vara färdigt i sommar.

I Almyrida finns strand, bad, hotell och ett fåtal tavernor. Shoppingen är koncentrerad till minimarkets och ett fåtal souvenirbutiker. Andan är engelsk och skandinavisk och jag skulle nog förgås av leda i byn. Ingen direkt trafik, men heller ingen möjlighet att ta bussen till större orter.

Vill ni bara vila, bada och äta har ni pittoreska Stavros. Tavernorna är få men badet är fantastiskt för små barn. I lagunen är det så långgrundt att bara fiskyngel vågar sig in. Det finns ingen annan shopping än det utbud som INKA och Maria's minimarket har, men det kan räcka om det bara är avkoppling man söker.

//Kikh
Svara med citat