Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-21, 17:33
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Tankar inför sommarens resa

I somras var första sommaren när ALLA greker jag hade runt omkring mig på småöarna i Kykladerna pratade politik VARJE DAG! Jag mötte också mycket frustration och uppgivenhet bland de yngre och jag tänker att det är viktigt att vi fortsätter komma, fortsätter visa uppskattning för den gästfrihet vi alltid har mötts av, fortsätter konsumera lokala tjänster och varor, fortsätter att locka vänner och bekanta att resa till Grekland så att våra greklandsvänner vet att de har vårt stöd.

Ta emot gästfriheten du bjuds på för det är att visa respekt mot dina värdar, om du alltid bor eller äter på samma ställe kan du bjuda tillbaks genom att t ex bekosta en fest för personalen någon kväll. Ge från hjärtat, för det är det som räknas, inte att kompensera hur många euro som de efterrätter du bjuds på kostar. Ge en lyxig blombukett, en fin flaska whiskey, en stor kram, ett fotocollage med ett tack! Viktigast av allt är att hela tiden tala om vad det betyder för dig att få komma till Grekland och att du fortsätter att komma. Ha överseende med saker som inte fungerar 100% smidigt, ha förståelse för hur gemene man har drabbats i Grekland, och att det kan påverka ork och humör!
Våga
Svara med citat