Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-14, 14:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur går det för utlänningarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det vi måste göra när vi åker till landet är att alltid begära att få kvitto när vi ex betalar vårt boende.
Eva
Är inte skyldigheten grekernas som ska lämna detta självmant??
Jag tänker INTE använda min semester till att vara skattepolis, vare sig det gäller boende eller inköp på tex lokala små torg, det får andra "roa" sig med! Jag vill t ex kunna handla ett kilo soltorkade tomater och en burk honung på Tinos grönsakstorg och njuta av ett gott samtal med damen som säljer utan att sen kräva ett kvitto om hon själv inte ger ett. Det är INTE min sak att se till att grekerna sköter sin skatteredovisning. De kvitton man får ÄVEN på större hotell är ju ofta egenskrivna, utan kassaapparat och med egentligen noll värde ur redovisningssynpunkt då kopian direkt kan rivas och slängas. De hotell vi bodde på i julas lämnade endast kvitto ur kvittoblock som är helt värdelösa. Det ena var genom bookingcom så den bokningen måste väl redovisas antar jag men hotellet på Evia hade inte kvitto värt namnet och att ta upp en diskussion om det vid disken är inget jag vill ägna semestern åt.

Så hemsk är jag när jag har semester, men hemma sköter jag MINA skatteåtaganden helt enligt regelerna.

Lissi
Svara med citat