Ämne: Forumflykt?
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-15, 23:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Forumflykt?

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
En del av svaret heter kanskje "Facebook"
Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg

Nja, Facebook funkar på ett lite annat sätt. Dels kan man tillhöra olika intressegrupper, och där kan det också bli rätt högt i tak ibland. Dels kan man - vilket jag till största delen gör - hålla kontakt med nära och kära runt om i världen. Om det händer något i ens liv, som t ex när min man fick sitt första barnbarn härom månaden, så kan man nå ut till en mängd människor på en gång och berätta det. Eller som när jag blev långvarigt sjukskriven och rätt nere på grund av detta. Ett par rader på FB så vet alla varför jag inte är på humör att skoja, och så kan man ta kontakt privat när och om man vill prata enskilt om saken.

Karin
För mig känns det lite konstigt att förklaringen skulle vara flykt till Facebook. Om man använder FB för att, som du skriver Karin, hålla nära och kära informerade då ser jag inte det som ett alternativ till Kalimera. Det är åtminstone inte så jag vill använda Kalimera.

Och om man använder FB för de intressegrupper som finns där så blir min fråga: finns där då bättre intressegrupp för Grekland än Kalimera och blir man mindre kränkt och nedtryckt där? Jag är bara okunning i frågan och nyfiken. Men visst känns det märkligt om folk är mera vänliga och hänsynsfulla i sina yttranden bara för att man befinner sig på FB, men på folk som finns på Kalimera växer hornen ut i pannan?

Masse
Svara med citat