Citat:
Ursprungligen postat av Malina
En sak som irriterar mig oerhört är att folk är så kränkta hela tiden! VAD är detta? Är det modernt?
|
Instämmer att det har blivit väldigt mycket ömhudat och lättkränkt. Och i samma takt har många blivit alltmer oroliga för att man trampat någon på tårna med sitt inlägg. I vissa trådar går det ju åt en väldig massa kraft och skrivande bara till att utreda vem som har kränkt vem och på vilket sätt och att sedan be om ursäkt för det. Det har ju till och med gått så långt så att vissa inlägg redan från början kompletteras med en ursäkt i förväg. Kan ju ibland verka lite småroligt men ibland också lite tjafsigt på sandlådenivå. Vem var det som började sprätta sand först?
Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Modernt? Ja, uppenbarligen. Jag tycker det är rätt skoj med sarkasmer och ironi, men det är inte ok överallt. Funkar här till en viss grad. På Facebook, funkar det inte alls (kanske har jag bara humorbefriade vänner?  )
På Twitter däremot. Där funkar det alldeles utmärkt!
/Netwolf
|
Håller med dig Netwolf. Visst blir det lite skojigare och livligare om det får vara med lite sarkasmer och ironi. Självklart inte direkta elakheter. Och att avgöra vad som är lagom får väl i första hand vi medlemmar försöka bedöma, och i sista hand moderatorn. Men visst skulle väl forumet bli väldigt trist om det bara får innehålla kalla fakta och objektiva åsikter.

Masse