Citat:
Ursprungligen postat av Deia
En sak till som väger mycket är badhandukarna. Dom blir tyngre för varje dag - fulla av salt. Sista dagen kan det vara svårt att få dom torra och fuktiga handdukar är tunga. !
|
Ja, det är ju sant. När man åker hem, väger badlakanet säkert 2 kg på grund av allt salt...
Det är väldigt roligt att läsa vad alla har med sig, vad som är viktigt och inte viktigt skiljer sig helt klart. Jag tar t.ex. aldrig med någon bok, även om jag läser böcker annars.
Vad man prioriterar påverkar förstås, vill man tvätta eller ta med mer kläder? Jag tar med lite tvättpulver, det är lätt gjort att blaska upp några plagg, och de torkar ju snabbt.
Jag har för vana att alltid packa lätt, även på mina utlandsresor i jobbet kör jag mest med kabinväska. Dock har jag då en ryggsäck som rymmer dator, kamera, och annat som behövs.
Det händer att jag haft incheckat bagage också, detta på grund av vissa verktyg och även skyddsskor. Men, jag försöker undvika incheckat bagage så långt det är möjligt.
Detta för att slippa slösa tid på att vänta, dels för att det kommer bort ibland. (har hamnat på Island bl.a.!)