Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-21, 09:42
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: Hur mycket packning har du?

Vadå förfasa sig ,vi människor har olika behov.Vi tex tar ALDRIG med oss badlakan men måååååååånga böcker.Vissa böcker får stanna kvar på resmålen och jag skriver alltid ngr rader om plats väder o vind i dem,andra för följa med hem igen oxå de med små anteckningar i för nästa läsare att ta del av.Dock mediciner,toalettartiklar makens CPAP="snarkmaskin"tar sin plats.Jag skriver oxå listor över vad som ska med,tycker det är så roligt med alla förberedelser och planeringar.Med åren har mängden kläder o skor blivit färre(medicinerna fler) och visst finns det fortfarande plagg som aldrig kom till användning,men det vet jag ju inte förrän efteråt.Elektronik tex är inget som tynger vår packning än så länge,bara varsin mobiltelefon av gammal modell.Men jag är så glad och tacksam över de som har med sig och behärskar elektroniken som tex Arne som delar med sig av deras resor,det blir ett behov att få läsa vad de gjort varje dag.
När vi var yngre och öluffade reste vi med ryggsäck men med åren och högre ålder föredrar vi nu bra resväskor,går så bra att luffa med dem oxå.Som sagt vi har olika behov vi människor.
Monica
Svara med citat