Re: Hur viktig är solbrännan?
När man är uppvuxen i Australien som jag har man respekt för solen och jag har verkligen svårt att förstå hur en del gilla att ligga i solen hela dagen. När vi åkte till Grekland i somras gick vi till standen alltid på morgonen efter frukost och då var det bara vi och några greker som badade. Underbart!! Sedan gick vi tillbaka till hotellet strax innan lunch för att ta det lugnt och äta eller göra något annat.
Längtan efter solen kan jag förstå - för ni har verkligen en lång vinter i Sverige, men att många är fortfarande så besatt med solbrännan har jag svårt med. I Australien lära barnen sig från en ung ålder att de måste ha hatt på sig och solkräm men här har jag sett många småbarn ut i solen med ingenting på sig?? OK Solen här är kanske inte lika farligt men man kan bli solbränd och får cancer även i Sverige.
För mig är det klart att man ska vara ute i solen men man ska tänka på solskydd när man är ute i långa perioder och särskilt med småbarn- hålla med en del andra som skriver att lagom är bäst!! Men varför kostar solskydd så mycket i Sverige och Europa????
|