Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-21, 16:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur viktig är solbrännan?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ja jag blev lite fövånad över att ni planerat en resa i juli. Det skulle jag aldrig göra. Kan ju vara 40 grader då. Länge sen jag reste annat än i maj, första halvan av juni och slutet av aug samt sept som är att föredra.
Eva
Eftersom vi vet sen tidigare juni-julibesök på Tinos, att det inte är så himla varmt där eller på Andros i månadsskiftet juni-juli och att det ofta blåser rätt mycket så tror vi inte det är så illa, såvida vädret inte får fnatt just i år. Jag kanske skulle lagt till det i förra inlägget. 40 grader på Tinos skulle jag gärna velat veta när det var!
Snarare skulle jag vilja säga att de som vill ha stekhett och vindstilla ska INTE åka till Tinos i juni då det är en lite blåsig ö. Det stör oss ju inte nämnvärt.
Dessutom har Nikoleta en helt underbar trädgård i skugga på eftermiddagarna så det har vi noga tänkt igenom. I år passade det oss bäst med 3 veckor fr o m midsommar då vi ju ska ha en höstsemester också. Vem vet, det kanske är varmare på Tilos i slutet av september än Tinos i juni

Lissi
Svara med citat