Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-01, 02:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Karpathos i Maj. Hotellhjälp och funderingar!

Citat:
Ursprungligen postat av lelo Visa inlägg
...Glömde tillägga att jag även har kikat lite på Hotell Kalimera via Airtours. Någon som rest med dem till Kalimera och kan rekommendera det?
JAPP! Vi åkte med dem i höstas. Tyckte att vi fick till ett riktigt fyndpris. Enkelt boende och lågt pris vilket passade oss. Föreslår att du kollar in våra två album från Karpathos under min profil. Det senaste, "Karpathos september 2011" innehåller några bilder från vårt boende på Kalimera.

Boendet är MYCKET enkelt, men rent och helt OK för våra behov. Och utsikten var det definitivt inget fel på, förutsatt att man ber om att få bo på övre våningen. Kåken är i två våningar med tre studios på vardera våningen. Mitten-studion på båda våningarna har en mycket stor balkong/terrass medan de två på vardera sidan om har ganska små balkonger på övervåning och gemensam terass på nedervåningen. Vi hade en liten upptill (se en av bilderna) och det var OK för oss. Jag kan tänka mig att bo där igen. 5-10 min promenad till byn.

Ner till stranden som vi hade utsikt över var det så nära att man definitivt inte hinner bli trött. Det finns en lång strand i Pigadia som börjar nära centrum, där Kalimera ligger, och sedan sträcker sig ut från byn. Stranden består här av sand och är såvitt vi vet helt OK, men vi har alltid valt att ta buss eller skoter ut till de andra stränderna som är mycket fina. Cykel skulle jag definitivt inte vilja använda eftersom vi snackar om ganska häftiga backar. Lite motorkraft väljer iallafall jag. Vad gäller körkort så har jag själv ett gammaldags körkort som gäller för både bil och motorcykel så i den frågan kan jag inte yttra mig.

Trevlig resa!
Masse
Svara med citat