Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
Gavros Marinatosär en av mina absoluta favorit-mezé
//Kikh
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Ja, säg det.  När jag åt det du ser på bilden beställde jag in Gavros marinatos (något jag nästan alltid gör om det finns på menyn) och då kom denna rätt in. Gott var det i alla fall! Lite roligt är det att jag åt denna Gavros marinatos på Karpathos, närmare bestämt i Lefkos.
|
Inte konstigt att det är svårt att få till det när man försöker hitta/beställa det här. Kolla in bilderna ovan! Inte tycker jag att det ser ut att vara samma rätt, men likväl heter det tydligen likadant, Gavros marinatos. Svår språkförbistring. Men det är bara till att fortsätta att söka.
Kan kanske bli en liten kul standardgrej att köra med ett tag. Varje tavernabesök i Grekland för mig och hustrun brukar innehålla standardorder på tzatsiki, en karaff vin, ett glas ouzo och en stor butelj vatten, oavsett vad vi ska äta. I fortsättningen skulle man kunna komplettera det med ett fat med lite Gavros marinatos. Förr eller senare borde det ju då dansa in det som jag söker. Och det är med all sannolik det som finns på fatet på din bild Janne. Det får bli några flera turer till Lefkos nästa gång vi är på Karpathos.

Masse