Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-14, 20:15
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D

..Aha....ja,vid den tiden har jag nog flyktat hemåt Kallsta.....

Just nu befinner jag mej väl omhändertagen hos Leffe å Riitta. Tog tåget från Kallsta 13.15 och denna gång gick jag INTE till fel perrong, som jag gjorde sist, haha.....
Däremot höll jag inte på att komma AV tåget i Öxnered, för trots att jag har x kassar med kläder och grejer på Karpathos, så blir ryggan alltid knökfull och väger bergis över 20 kilo.....sen har jag en 20-liters rygga som handbagage och den i sin tur väger säkert över 10 kilo....och slutligen en mandola....
Så att få grepp om allt det där gjorde att när jag kom till dörren för att gå av så var den stängd, men tack och lov så kunde jag öppna den och när jag drumlade ut så mötte jag konduktörn som sa: nu hade du tur, vi ska iväg direkt.....
Från Öxnered till Uddevalla är det inte långt, så efter ca 20 minuter anlände vi och där stod minsann Leffe å väntade, vikken sööörvis !!! Sen foro vi iväg i den knallröa Skodan och när vi klev in var maten klar.....sousoukakia med vitlöksbröd, vikken fest för en gammal ungkarl....!!!
Så i detta nu gonar jag mej i det Samuelsssonska residenset medans elden sprakar i den inglasade braskaminen och passar på att önska alla en fortsatt trevlig helg !!
Mikke
Svara med citat