Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-18, 14:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D

Tack, jag sov verkligen gott och laaaenge........Nytt for i ar pa Mango aer att dom har bytt ut de sma tjocka teveapparaterna ovanfor dorren till ngt storre platta dito,nice !!

Jag kom vael ut vi elvatiden och forsta grejen var ju att kolla faerjan, sa jag knallade nerat hamnen.Passerade restaurant Eros och traeffade Nikos, som fejade och donade vid sin restaurang med den fina skylten i trae.
Vid hamnen fick jag reda pa att Prevelis ska avga till Karpathos kl 09.00 imorron, men att dom inte hade kontakt med biljettsystemet per dator, sa jag skulle vaenta framat eftermiddan.

Knallade tillbaka och haemtade mandolan och ett paket kaffe och gick till Rhodos Youth Hostel och letade reda pa Panayotis, som stod i stora huset pa andra vaningen och malade dorrar.Vi ringde sen efter fru Caliope och borjade med att fixa fikat.Hon kom och hade med sen sma goda brod.Sen malade jag lite pa en av dorrarna, det var kul.

Det aer just nu vaeldigt blasigt och relativt kyligt pa Rhodos och vid hamnen slog vagorna mot kajen sa det staenkte pa gatan, haha.....Det blir nog en guppig resa till Karpathos, om nu baten kommer ivaeg, for det vet man ju aldrig......
Lite turister har jag sett fast det kommer en och annan regnskur.
Nu far det bli lite mat, har bara kaekat nan sorts frukost.
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2012-04-18 klockan 15:16.
Svara med citat