Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D
...nu har jag varit och kaekat pizza, killen som tog bestaellningen var fran Karpathos, och vill se min mandola, och det fick han forstas......han lirade litegrann dessutom. Sen knallade jag till Vandrarhemmet och traeffade daer en trevlig italiensk historiestudent, som var pa Rhodos for att skriva sin magisteruppsats om italienarna pa Rhodos.....Han fick minsann en pizzabit och sen kom Panayotis ner fran stora huset, han haller pa att mala dorrar daer i ljusgront.
Han hade inget melittafilter, sa jag tog en aluform och gjorde hal i botten och lade dit servetter, det gick ok utan att jag denna gang braende mej, haha......Sa fick Panayotis pizza och kaffe och solen sken och allt var frid och frojd.....
Sen bidde klockan fem och jag ringde till hamnen och dom sa att Prevelis nu var pa Santorini/Thira, sa jag pinglar dom vid niotiden i kvaell och faer reda pa lite mer, men sannolikt kommer hon kanske vid fem sex sjutiden pa morron och gar kanske vid elva tolv imorrn pa dan. Vi far vael se.....man kan inte ta nat for givet i Grekland.....
Vaedret haver sig stabiliserat och flera batar och skepp kommer och gar i hamnen nu.....
Mikke
|