Det låter precis som hemma hos oss inför sommarens 20-dagarsluff.

Tidigt bokade vi flygbiljetterna , men sen skulle allt vara öppet....maken hade bara ett önskemål och det var att kanske hoppa över Tinos i år

Hemska tanke! Han tycker att jag /vi är där så mycket ändå....Men jag gick med på detta och vi har läst om många öar som vi var nyfikna på Lesbos, Leros , Chios mfl och har köpt flera e-guider för att läsa på nya öar....Vi behöver ju inte bestämma oss förrän vi landat egentligen...MEN Hur skulle jag överleva ett år utan Tinos??? (Höstens resa går ju till Tilos så nån egenresa blir det inte i år)
Oj vad jag vinmsat runt med tänkbara rutter. Eftersom min kära make egentligen tycker att alla öar är ganska lika och själv inte har specifika önskemål så sa han i ett svagt ögonblick att "NÅGRA dagar kan vi ju vara på Tinos om Du så gärna vill"....och jag bokade genast 9 (!). Sen får vi se....Andros och Syros blir det nog också.....om jag kan slita mig från Tinos som ju egentligen har ALLT jag vill ha av en ö.....Tilläggas ska att käre maken alltid är så himla nöjd och glad över resorna oavsett var de går i Grekland
Men visst är själva planerandet det bästa och varför ska man hoppa över sin älsklingsö??? Varför chansa?
Lissi