Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-18, 21:49
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Öppet brev till hågade Kreta-resenärer

Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
...I Chania var det ständigt arga och upprörda demonstrationer som påminde om det förtvivlade läget i landet...

Var då exakt? Den senaste "demonstrationen" jag såg var häromdagen när fotbollslaget Olympiakos vann en stor match och alla fans gick man ur huse för att fira vid Agora. Det var ett mäktigt spektakel med fyrverkerier, plakat, "vilda demonstranter", körsång och allmän festyra. Jag har ett helt annat favoritlag men kunde trots det gå rakt igenom folkmassan till mitt slutmål utan att ens oroa mig över att bli överfallen.
Kanhända trodde en och annan turist att inbördeskriget brutit ut, men de övervakande poliserna stog lugnt vid sidan av och rökte utan att någon tumult utbröt. Om man inte förstår vad som försigår ska man vara försiktig med att uttala sig.

Vi har inte haft några vilda kravaller/demonstrationer här i Chania sedan en polis skjöt ihjäl en 16-årig demonstrant i Athen för ca 4 år sedan. Den kravallen drogs igång av besökande ungdomar från Aten - Något som jag vet med all säkerhet eftersom jag bodde i området där det startade, duckade för omkringkastade föremål på vägen hem och för att min dotter fick eskort hem från jobbet av en bekant inom säkerhetspolisen.

//Kikh
Svara med citat