Visa ett inlägg
  #36  
Gammal 2012-05-20, 00:51
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
...Den bild jag fått är att alla vill ha rätt till bidrag och pensioner, men ingen vill betala, och den ekvationen får jag inte ihop.
Det är bara barnfamiljer som får bidrag utan att ha tjänat ihop till dem i förväg. Ett bidrag som betalas ut med ca 50€ per barn i samband med ex på A-kassan (som man måste ha jobbat "vitt" i två säsonger för att få ta del av). Det bostadsbidrag som finns får bara den som jobbat ihop en massa försäkringsdagar, kommer inte ihåg om det är runt 1500 dagar eller mer nu efter höjningen. Övriga bidrag är antingen rejält sänkta eller helt indragna. Vart säsong jag jobbar har jag ca 125 försäkringsdagar som min arbetsgivare betalar för, alltså måste jag ha jobbat mer än 10 säsonger innan jag kan ansöka om bostadsbidrag... De enda som lyckas sko sig på systemet är de som redan har pengar att spela med. Jag, och de allra flesta av mina vänner, lever helt utan andra bidrag än de 350€ per månad vi får under 5 vintermånader nu och de pengarna har våra chefer betalat in åt oss i form av IKA-dagar.

//Kikh

Senast redigerad av Kikh den 2012-05-20 klockan 00:57.