Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-26, 11:18
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Cash eller kort

Citat:
Ursprungligen postat av Lars A Visa inlägg
Statistik i all ära, verkligheten är nog en annan.
Anställda inom stat o kommun är mycket lägre i Grekland än vad statistiken visar, jag umgås med greker som har påtalat detta vid flera tillfällen.
När det gäller kontanter så behöver det inte innebära att allt är svarta pengar men möjligheterna finns ju naturligtvis, framför allt när redovisningen är bristfällig såsom att datorer saknas.

Lars
Hvorfor i alle dager tror du at virkeligheten er en annen fordi noen grekere har sagt det? Da vet du ikke nok om grekere Og bare så det er sagt, jeg omgås også med en masse grekere. De fleste av dem har for øvrig ikke snytt en krone på skatten.
Ja, noen pensjonerer seg tidlig, men noen jobber også når de er i 70-årene, og noen når de dør eller blir for svekket av alderdom til å arbeide. Det jevner seg (tydeligvis) ut.
Og jeg stoler faktisk mer på Eurostat enn "word of mouth".

Ja, det finnes en stor (men stadig synkende) svart økonomi i Hellas, men jeg synes det er fryktelig mistenksomt av oss om vi umiddelbart trekker konklusjonen "svarte penger" dersom vi må betale kontant. Det koster *det greske firmaet* noe når kunden betaler med kort, for Visa, MasterCard etc skal ha sitt. Kanskje butikken rett og slett behov for å tjene mest mulig selv, i disse trange tider.

Senast redigerad av Admirala den 2012-05-26 klockan 11:24.
Svara med citat