Sv: Vad är det för fel på Grekerna ?
Alltsa jag forstar att det har var ett forsok att vara lite skamtsam, men jag tyckte inte heller om titeln sa mycket. Jag har bott har i sju ar och jag ser sant har valdigt sallan.
Min forsta tanke ar att de gor det for att spara pengar. Bensinen ar oerhort dyr har nu och det ar validgt manga som salt sin bil och kopt moppe istallet for att de inte gor av med lika mycket bensin. Sen sa ar det ju inte lika stor sakerhet men vad ska man gora nar man inte har sa mycket pengar. Och i Grekland behover man antingen bil eller moppe eftersom man inte riktigt kan lita pa bussarna da de ofta ar forsenade och ocksa strejkar ofta.
I allmanhet i fattiga lander sa ar det val mycket vanligare att man "overbefolkar" en moppe eller en bil. Det ar val just for att de inte har nagra pengar eller att vissa kanske inte har rad att kopa en bil eller moppe sjalva sa de far skjuts av kompisen / slaktingen / grannen. Och detta tippar jag pa borjar bli eller kommer borja bli allt vanligare i Grekland ocksa.
Varfor hana folk sa har? I det har fallet kanner man ju inte till historien bakom det hela (har de det kanske inte sa bra stallt sa de ar tvugna att dela pa en moppe? De kanske har en bil ocksa men den har gatt sonder? Ar det nan som erbjudit nan annan lift?). Det verkar vara ok att hana greker for alla mojliga saker nufortiden. Om nan sett samma sak nan annanstans i varlden sa skulle man sakert inte gjort narr av dem lika latt. Och sa buntar man saklart ihop alla greker och sager vad ar det for fel pa dem.
Jag (och manga med mig) har borjat bli lite trott pa alla de har skamten om grekerna som vi som bor har och alla greker far sta ut med gang pa gang som bara har for avsikt att visa hur dumma grekerna ar.
Jag ser faktiskt nanting beundransvart i de har bilderna som kanske inte sa manga gor, jag ser tva familjer som ar sa sammansvetsade sa de inte har problem med att dela ett litet utrymme. Finns det hjarterum sa finns det stjarterum!
|