Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-26, 19:57
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Vad är det för fel på Grekerna ?

Jag forsvarar inte allting som grekerna gor. Men jag ar trott pa att man alltid ska generalisera. Man ser nanting som nan gor i Grekland och sen sager man att alla greker gor sa. Det ar det jag reagerar pa mest. Och jag reagerar pa det mycket eftersom det inte ar forsta gangen det sker, det sker pa daglig basis.

Jag kan tanka mig som nan sa att det ar mycket vanligare i byar och pa stallen dar trafiken ar lite lugnare. Jag bor i Aten och dar kan jag inte minnas att jag har sett det. De flesta som har barn har ager en bil och skulle aldrig ens satta sitt lilla barn pa en moppe, speciellt inte utan hjalm. Men jag tyckes mig ha sett det pa Rhodos som jag brukar aka till.

Daremot kan jag inte tanka mig att det bara sker i Grekland. Varfor skulle det bara vara greker som gor sa? Det sker nog i alla lander dar det finns brist pa kontroll och dar sana har foreteelser inte blir straffade. Jag tyckes mig ha sett det bade i Italien och i Spanien, och da inte i Rom saklart utan i byarna.

Om jag sjalv skulle lagga ut nan bild pa nanting daligt som nan svensk gor, och sen saga "vad ar det for fel pa svenskarna", da skulle det bli varsta ramaskriet. Men nu sa maste man alltsa snallt skratta med at de dar "dumma grekerna".
Svara med citat