Sv: hejsan, ny här och en fråga :D
Hejsan.
Jag bor här nere under säsongen i Platanes, Rethymno där jag arbetar, och här märks ingenting av kriserna så det är det sista du behöver oroa dig över.. För att göra dagsturer så ligger priserna runtom 30€ per person, lite beroende på vart ni ska.. Om barnen gillar vatten och så, så finns det vattenparker här på kreta som är mycket bra för barnen, vet dock inte priserna på dom, men det är något att rekommendera.
Möjligheten finns, som de tidigare sa, att ta ut pengar här nere istället för hemma, så det känns lite tryggare, skulle jag säga iaf, att veta att pengarna finns på kortet så att man inte slarvar bort dom..
Tack vare att ni har all inclusive så behöver ni egentligen inte äta någon annanstans än på hotellet, men jag tycker ni ska prova på att äta ute och få riktigt grekiskt tillagad mat, hotellen har ofta bra mat de också, men en riktigt bra grekisk restaurang är det bästa att prova med semestern..
Ni kommer ha en härlig och fin strand i Rethymno som barnen kan roa sig på..
Shopping överlag är ungefär samma priser som hemma, men barnkläder kan man hitta förmånligt här nere.
Hoppas ni får en bra och rolig semester.
/ Tina
|