Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-31, 10:03
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Vad är det för fel på Grekerna ?

Dette er en merkelig tråd på mange vis. Trådens tittel,hva er det for fel på grekerne, stiller kun spørsmål om hva feilen er, ikke om det er noen feil på disse, eller ikke. En slik konklusjon åpner vel egentlig ikke for noen fornuftig diskusjon, men er konkluderende i utgangspunktet og man etterspør kun bekreftelse på en påstand?

Når man allerede i starten har konkludert med at det er feil med grekerne så er dette formodentlig i forhold til noe; en norm, regel, lov, sammenlignbare nasjonaliteter eller hva vet jeg, og her tas det til orde for at man skal kun sammenligne med Sverige og svensker, hvorfor det? Er Sverige, svensker og det svenske systemet fasiten mht hva som er riktig og perfekt?

Og når jeg spør på norsk hva en lusekofte her (som henspiller på hva nordmenn har på seg) så var det en spøk, ikke et alvorlig ment spørsmål for jeg vet hva det er selv om jeg ikke kan huske å ha sett en slik på mange år og selv aldri har eid en. At det var ment som et humoristisk innlegg ble tydelig ikke forstått og kanskje er årsaken at svensker ikke har/skjønner humor? Beklager, nå var jeg visst stigmatiserende og slikt synes jeg vi skal prøve å la være!

Og nå skinner solen som vanlig her på Kreta og trolig tar vi en tur på stranden!
Svara med citat