Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-05, 14:42
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: tappad plomb och flygförsening ...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Stämningen på Kreta/Platanés var alldeles utmärkt! Någon greklandskris märkte vi inte mycket av.
Fint att höra, Sjöborren! Jag tror det har stor betydelse vilka uttalanden som kommer från oss resenärer när vi har besökt Grekland i år. Viktigt att få positiv respons från turisterna när de kommit hem, viktigare än när någon från turistbranschen försöker "lugna" med besked om att vi kan bara komma, allt är som vanligt.
Jag tror också att jag läst om positiva intryck från Janérik och Riitta, tack för det också!

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Finns det fler här som har tandvårdsavtal (försäkring) och vet vad som händer om man skulle behöva uppsöka tandläkare akut under semestern? Kan man få ut kostnaden i efterhand hemma då tro? Någon som vet...?
Detta kan ju vara bra att veta.
Finns det ingen som vet något om hur det är i Sverige?
Jag kan berätta att när jag behövde akut tandbehandling på Kreta för ett antal år sedan fick jag kontakt med en mycket duktig tandläkare i Platanias, där jag fick tid samma dag (eller var det kanske dagen efter?) och fick sedan refunderat mina utgifter genom den "allmänna sjukförsäkringen" som alla har här i Danmark.
Svara med citat